PODSUMOWANIE KAMPANII SPOŁECZNEJ „STRES CYFROWY”

 

W 2021 roku Centralny Instytut Ochrony Pracy – Państwowy Instytut Badawczy zorganizował informacyjną kampanię społeczną pn. „Stres cyfrowy”.

 

Za cele kampanii przyjęto promowanie zdrowia i dobrego samopoczucia w miejscu pracy, promowanie programów i działań mających na celu poprawę dobrostanu psychofizycznego pracowników poprzez zapewnienie równowagi cyfrowej w czasie pracy i po pracy, podnoszenie świadomości pracowników i pracodawców w zakresie konsekwencji i zagrożeń powstałych w wyniku braku równowagi cyfrowej podczas wykonywania pracy zdalnej oraz podnoszenie świadomości społecznej w zakresie negatywnych skutków stresu wynikającego z braku równowagi cyfrowej oraz o sposobach radzenia sobie z nim. Cele te zostały zrealizowane poprzez szereg działań edukacyjnych, informacyjnych i promocyjnych zrealizowanych bezpośrednio przez Instytut, przez Instytut wraz z partnerami kampanii, samodzielnie przez partnerów kampanii, ale z wykorzystaniem materiałów kampanii (drukowanych lub w wersji elektronicznej, udostępnych na stronie internetowej kampanii).

 

Zgodnie z przyjętymi założeniami działania kampanii społecznej trafiły do pracowników, pracodawców, osób zajmujących się tematyką bezpieczeństwa oraz zdrowia w pracy, przedstawicieli działów HR, CSR, komunikacji wewnętrznej oraz promocji zdrowia w przedsiębiorstwach oraz pracodawców i organizacji ich zrzeszających. Na uwagę zasługuje fakt, że w realizację kampanii włączyło się 9 oficjalnych partnerów kampanii, którzy przygotowali i przeprowadzili 37 własnych działań kampanii wpisujących się w cele i założenia kampanii. W działaniach tych uczestniczyło łącznie ok. 23,4 tys. osób.

Załączniki

Załączniki